Direktlänk till inlägg 4 december 2015

283.

Av Isabella - 4 december 2015 11:05

Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara denna helg sedan är jag troligen fit for fight igen ;>


Igår stod jag i duschen, och började planera framåt. Som så många gånger förr satte jag upp träningsplanering och mål. Jag vill komma igång igen. Jag vill springa kortare rundor på veckorna, längre rundor på helgen. Jag vill även få in styrketräning på veckorna av olika slag. Jag funderar på runstreak om kroppen, huvudet och tiden vill sig. Bara för att kickstarta liksom.

Men.. de som blir att om jag ska få igång ett bra vardagsliv så kommer jag tyvärr sluta lägga mig tidigt, för att kunna vara vaken med sambon en sväng på natten. Detta innebär att vi inte kommer träffat något på veckorna utan ha fredags eftermiddagarna och helgen tillsammans bara. De kommer vara jobbigt, men jag behöver ha ett aktivt liv jag med. Där jag kan träna och hinna göra saker på dagarna inte bara vakna, jobba, sova. 


Jag ska erkänna att jag ibland önskade att S hade andra arbetstider. Som gjorde att vi kunde ses på kvällarna, planera middagen ihop, somna tillsammans. Inte att jag går och lägger mig själv sedan vaknar på natten när han kommer hem, somnar om och ska upp igen 3-4 h senare. 

Men nu är det så, nu är det så vi ska få de att fungera ändå. Vi har ju som sagt helgerna tillsammans, får sova bitvis tillsammans alla nätter. vilket är bra :)


Idag uppskattar jag dock att inte kunna springa, för fy tusan vilket oväder. de blåser ju galet hårt ute?! Älskade klimatförändringar <3 not...


Snart dags att fixa med hushållet, med kläder som är tvättade, disk som ska diskas och plocka ihop lite sånt. Strukturera upp framtiden också. Detta året har ju inte gått redigt som jag tänkt med träningen. men som jag satte som nyårslöfte, att sluta fly och våga chansa. de är precis vad jag gjort i år! Och de har varit ett av mina bästa år i livet. Kommande år ska jag ägna åt mig själv, våga ge mig själv tiden att hitta tillbaka till träningen. Leva ett aktivt lyckligt liv. Utan massa förkylning, stress och massa annat i vägen. 


Men först ska vi fixa december. Puss på er!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 2 december 2015 20:17

Godkväll!   Här sitter jag med kvällsfikat. Lite varmt vatten med ingefära och citron och macka. Idag har jag gjort, ungefär samma sak jag gjort i en vecka. Umgåtts med Simon på förmiddagen. skrattat åt katterna. När S åkt till jobbet la jag mig ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards