Direktlänk till inlägg 7 december 2015

284.

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och vridit och vänt mig. oroligt inte kunnat slappna av.

vet inte varför de har bara varit en oro i kroppen på mig som fanns där redan igår.

En oro som gav mig en gråtklump i magen och rastlösthet att vilja göra något. kan vara för att jag ska tillbaka och jobba en hel vecka, första gången på länge. Kan vara med detta en rädsla att bli sjuk igen nu när jag precis blivit frisk..


Sen ska jag i denna vecka besöka mitt nya jobb, de jag ska börja på efter nyår. vilket i sig också är lite av en stress att tänka på.

Nåväl, jag ska inte låta denna trötthet förstöra för mig. först jobba idag, träffa mina söta barn som jag hoppas är på bra humör. sedan hem och byta om för att springa en liten sväng bara för att få röra på mig. hem, äta och sova för att kunna vara mer pigg imorgon :)


Men för att bli gladare! så igår var jag ute och joggade för första gången på .. tre veckor.. en månad?! och de gick superbra! visst var de tungt och jobbigt men också såå skönt! Torill och jag sprang och småpratade 5 km i bra tempo. som jag saknat henne, och att få springa och släppa lös kroppen. Jag längtar till mina rundor där jag får bara låta huvudet slappna av, bli tomt och sortera dagen som varit, till de långa rundorna med Torill, i snön och solsken! :)


 


Sen fyllde ju Swinto 1 år i lördags, klart killen skulle ha paket! så jag fixade ett paket han kunde öppna helt själv, och gissa om de var en nöjd kille eler?! haha.

   


Dessutom kom ju gäster på eftermiddagen med mer paket och fika! Så killen stod sen när vi fikade vid dörren och trodde de skulle komma fler folk och paket.. såå galet söt! haha.


Nu ska jag måla lite i min bok, den ger mig sådan avslappning så de kan behövas inför denna vecka. men! de är två veckors arbete och sedan en tre dagars arbetsvecka innan juluppehållet på nästan två veckor. de fixar vi! gogogo ;>


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Av Isabella - 2 december 2015 20:17

Godkväll!   Här sitter jag med kvällsfikat. Lite varmt vatten med ingefära och citron och macka. Idag har jag gjort, ungefär samma sak jag gjort i en vecka. Umgåtts med Simon på förmiddagen. skrattat åt katterna. När S åkt till jobbet la jag mig ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards