Alla inlägg den 29 december 2015

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan...

Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också sedan är jag ledig fram till den 4e nu. Dock jobbar jag ju bara 4 dagar den veckan sedan står jag utan jobb.. nåväl, de löseer sig. jag orkar inte tänka på massa dumma saker i onödan, ta ut saker i förskott. :)


Jag får göra de bästa av situationen i så fall, söka massa jobb, hoppa in extra på mitt gamla jobb <3 Sedan ska jag träna! oj så jag ska träna, och sova! haha. 


Nåååväääl, på julafton blev ju allt lite uppp och ned för mig. Första gången ifrån min familj, de kändes inte riktigt som om jag kom in i någon julstämning alls innan julen och inte riktigt på julafton heller tyvärr. Fast vi började alla fall med att sova ut, sedan klev vi upp, pojkarna fick mat och sedan åkte deras finflugor på.


   


Så fina sååå, och så fick de lite julklappar. Underbara pojkar :)


Sedan iväg till Simons farmor och farfar där hans familj var och vi fick god mat, trevligt sällskap, kikade kalle anka, hade en naken 1,5 åring som sprang runt och busade. åkte hem vid tjugo över fem igen, sedan bytte jag om direkt och drog ut på en julaftons runda, så skönt! 5,5 km. Galet tungt efter all julmaten och så men ack så värt ändå.

Resten av kvälllen spenderades i soffan framför tvn, Svenssonsvensson bland annars :D


Juldagen satte vi oss i bilen och for norröver, mötte mamma och Nils för en fika i Falun innan de for hem där grabbarna väntade i deras lägenhet och vi åkte vidare till mormor. Så var vi i Bollnäs några dagar. Mormor fick i julklapp av oss att få följa med på annandags derby i bandy, hon blev så glad! <3 och självklart vann vi stort mot lillebror, en riktigt bra match! Spänningen släppte liksom inte förrän sista minuterna för Edsbyn var starka ändå måste jag säga. Så de var nästan de bästa på hela helgen :)

Fick träffa pappa med familj också, alltid lika mysigt. Jag älskar min familj. Men farmor frågade "Ska du inte ta och flytta upp till Edsbyn igen då?" så svarade jag snabbt "Aldrig! jag trivs mycket bra i Skövde och kommer aldrig flytta tillbaka hit." slutdisskuterat på de ^^


Igår var de träningstajm igen! Jag drog med Simon ut på 3 km först, sedan sprang jag till och från hans jobb på kvällen då han glömt sitt headset hemma :) så knåpade ihop 10,5 km totalt. Tänkte jag skulle sätta ett veckomål på 5 mil. De borde nog gå att fixa eftersom jag är ledig hela veckan :)


Dags för lite kaffe och målarbok nu. Puss på er ;>

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards