Direktlänk till inlägg 8 september 2013

117.

Av Isabella - 8 september 2013 16:28

Efter tjejmilen igår tog jag tåget till Skövde där jag åkte vidare ut till Moholm och min fina Jessica. Hon och hennes Daniel har köpt hus nyligen och invigde med en smaskig kräftskiva så vem är jag att missa de då?!


Riktigt gott var det och trevligt värre. Massa härliga människor och superkul att se hur de bor :) Kom hem vid ett tiden inatt, somnade la kring två tiden. Så valde att sova lite längre idag än att kliva upp kl åtta ;b kaffe och frukost i magen innan jag taggade för löpning vid tolv tiden. Skulle utmana mig själv med att ta lite nya vägar bara för att lära mig hitta mer häromkring. samt få in lite mer backträning inför Lidingö tänkte jag.


Sprang och sprang och sprang, kändes ändå helt okej i kroppen. Det flöt på bra och backarna fungerade också riktigt fint. Solen glassade men jag njöd av naturen omkring mig. Sprang lite fel en gång, då i en skön nedförsbacke så det var bara att vända, tänka positivt att all backträning är bra och nöta uppåt igen. Sedan kom jag på rätt köl igen.


Tog ett litet extra varv inne i stan innan jag kom hem. 26 km knåpade jag ihop och det var helt perfekt idag. Kroppen svara så skönt på all löpning och jag kan inte låta bli att längta till nästa pass. Alla tjatar om tider hela tiden "hur snabbt sprang du?" "hur snabbt kan du springa de och de på?" osv. Varför inte ta löpningen för det de är - ren och skär njutning. En livsstil, när man kommit dit kan man ofta njuta bara av att springa istället för att hela tiden jaga tider. Många gånger kan det också vara de som sätter käppar i hjulet på folk. De förbättrar sig, kommer till en platå och tröttnar. Och att då istället för att lämna klockan hemma och bege sig ut och känna njutningen i solen, den sköna brisen, omgivningen och endorfinerna så väljer många att söka andra träningsalternativ. Jag väljer det första då istället, det ger mig mycket mer :)


 


Efter rundan satt det ruskigt gott med Gainomax Päron (smakade som piggelin mjölk), de delade ut dem igår efter tjejmilen men jag tog med min hem istället och de satt som ett smäck idag ;D


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards