Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

217.

Av Isabella - 20 oktober 2014 09:00

Saker jag funderade på när vi var i turkiet var bland annat: varför sminkar sig vissa tanter som om de ska på en danskväll när de ska ligga ute vid poolen och sola? Mascara, foundation, ögonskugga allt! Helt värdelöst när man är utomlands i solen eller? Lika, VARFÖR dränker folk sig i parfym/aftershave så de nästan kväver en annan människa när de går förbi. Fortfarande på förmiddagen/mitt på dagen med skinande sol och värme!


Nåväl!


Dag 3.

Denna dag hade vi bokat att åka båt, vi skulle sola och bada och köra en heldag ute på havet typish i en sjörövarbåt :D Påvägen dit hade vi konstaterat att man åker en väg till Alanya och påvägen tillbaka åker man genom en tunnel som gör att man blir lite smått förvirrad ska jag tala om för er!

Alla fall, frukostbuffé igen! Sedan 8.45 blev vi upphämtande för att åka mot båten. Underbart väder, och vi var glada och skrattade hela vägen mot båten. Detta skulle bli en bra dag kände vi.


     

Öppet hav, nära bergsvägg där en av besättningen klättrade upp som en liten apa och underbara vyer hela dagen. Solen glassade och vi njöt! Ibland stannade båten till så vi fick hoppa ned och bada i havet, min lilla fru som var med njöt som tusan när hon simmade runt där i de klarblåa vattnet, verkligen underbar dag hade vi!


             


Innan vi var tillbaka till hamnen så körde pojkarna ombord en liten show där de klättrade i rep och höll på, helt otroligt att de inte ramla ned! Jag hade ju inte ens kunnat även om någon bundit fast mig vid linan känner jag. men de var grymma verkligen! 


   

När vi skulle kliva av båten hade Ida såklart lyckats flörta in sig hos en av dem som bad oss stanna kvar tills alla gått av. Han undrade om vi skulle in till Alanya någon dag och festa, för då kunde han hämta upp oss vid hotellet och så kunde vi hänga med honom. Ida sa att hon skulle ta hans nummer så skulle vi höra av oss. Då skriver han in sitt nummer i hennes telefon, så passar han på att ringa till sin egen mobil för att få hennes nummer - luring där! Så när vi sätter oss i bussen tillbaka fnissar Ida till "stackarn. Jag har ju dolt nummer. inte fick han nå nummer inte!" hon är underbar, jag säger bara de! haha.


Sedan i bussen tillbaka så sitter ett par tanter bakom oss så hör man deras förvirring när vi åker genom tunneln tillbaka, de blir exakt som vi hade reagerat dagen innan "men.. här åkte vi inte påvägen tillbaka?!" och vi tittar på varandra och säger "Been there, done that.." skönt att de finns fler som inte har huvudet med. Sedan säger Ida helt plötsligt alldeles lugnt "Åh en kamel..." som om det var en sten hon sett bara!! Jag blir alldeles "va, skojar du? vart då?!! en LEVANDE ??" och ja, de var tydligen en levande kamel hon sett *muttrar*. Hon erkänner dock att hon hade reagerat mer om det var en ÄLG som stod vid vägen även om de varit i Sverige... jisses huh!


Tillbaka på hotellet körde vi en omgång i gymmet, för att känna att middagen skulle sitta fint efteråt. Gjorde oss fina för att gå ned till restaurangen.

Och med vissa människor kan den sanna glädjen synas på en bild utan att man behöver ta om och om igen kortet. Första försöket och jag kan inte säga annat än att jag älskar bilden. Den är perfekt direkt!


 


Vid middagen var det samma servitör som kvällen innan som jobbade fast på en annan "avdelning" så att säga. men rätt vare var så kom en annan av dem fram med en blombukett-ish och så kommer han fram och säger "For you Isabella" jag blev ju jättepaff! Där satt jag och Ida med en blomgrej på vårat bort som om vi typ var nyförlovande eller nå. Det hade vi riktigt skoj över!


 


Vi hängde med två av dem till stranden efteråt för att dricka lite vin och köra som Ida kalladet det "Dejt med Google Translate" för de kunde knappt engelska. Vi skrattade branog åt de efteråt. Sedan gick vi tillbaka till hotellet där vi sprang på ett gäng svenskar och drog till en klubb i närheten. Dansade och hade skitroligt. Gick hem och fortsatte. Dock så klättrade en av hotellpersonalen in genom våran balkong under natten/morgonen vilket är en historia jag inte tänker ta upp här. men vi dygnade, hängde ute på gräsmattan med gänget för att protestera mot hotellets sätt att (o)reagera på detta beteende. tog flera timmar innan de tog oss på allvar över händelsen och vi fick kontakt med våran representan från resebolaget. Slitna som få ska jag talaom att vi var alla fall.

 


Blev flyttade till ett annat mycket bättre och nyare hotell eftersom vi vägrade bo kvar på de andra. Så hela gänget fick flyttas. Vi fick ett dubbelrum med en dubbelsäng och två enkelsängar. Men de tar jag i nästa inlägg. Summasumarum; alla mår bra. Det kunde trots allt varit så att jag och Ida låg och sov när äcklet klättrade in genom balkongen och kollade. men nu var de inte så. DOCK ska anmälan göras och gubben har fått sparken tack och lov. Hotellets reception smått skrattade åt grabbarna i gänget när de försökte förklara situationen vilket gör att vi inte tänker släppa de i första taget.


To be continued...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards