Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

218.

Av Isabella - 20 oktober 2014 12:15

En avsevärd skillnad mellan männen i Sverige och i Turkiet är att i Turkiet överöser de en med komplimanger, de har överdrivet lätt att säga att de gillar en fast man inte gjort något mer än att äta och äta! Jag skojar inte....


Dag 4.


Slitna var ordet som sagt, vi blev transporterade till nya hotellet och landade där vid elva tiden på förmiddagen. Dock var inte våra rum färdiga ännu utan vi skulle få checka in vid tolv tiden sa de. Så vi gick ned för att kolla läget vid stranden. Där fick jag nu äntligen se en kamel på riktigt! Och denna kunde inte Ida snuva mig på, nej nej!

Kamelen hade en Åsepolare med sig också samt en gubbe som gick runt med dem i rep. Han lockade oss till sig då han såg att vi (läs: jag) var nyfiken på djuren.


   


Så pressar han på oss varsin asful hatt för att sedan häva upp oss på den stackars kamelen! Och jag skulle ljuga om vi var kaxiga där uppe. Jag kände mig väldigt liten på jorden efter en natt utan sömn och nu uppslängd på en stor kamel liksom. Gubben lånade min mobil för att knäppa några snygga kort på oss. Ha i åtanke nu att detta är alltså inget vi kunde styra, inga selfies som kunde tas femhundragångerom utan de är en gubbe som knappt vet hur en sten vänds som tagit dettta ;)


 


Kamelen ser alla fall nöjd ut.


Efter denna upplevelse så knallade vi tillbaka till hotellet för att checka in, möter upp en del av de övriga svenska gänget för lunchbuffe (mat mat mera mat u know). Eftrer detta körde vi en dusch, när vi hängde på balkongen för att torka en sväng så såg vi en överkamning som inte var av denna värld! Helt underbar och denna förgyllde hela veckan för oss efteråt. Försökte knäppa kort (jag vet, barnsligt, men har man varit vaken över ett dygn, haft en störd förmiddag och är som vi är så gör man sånt) dock syns de inte. men den var underbar ska jag säga er!


Sedan gick vi ut och la oss i solstolarna på hotellet för att slappa mellan lunchen och middagen. Vi bestämde oss att ta en liten promenad på stranden innan middagen . Blev under solnedgången så jag fick något fnatt och ville försöka knäppa sånadär fina strand-solnedgång-snygg kort. Det gick ju sådääär, men ni ska få de hur underbart det var ändå bara för att.


     


Sedan vid middagen så blev vi helt överväldigad av all mat. Det är ju inte klokt att de finns så mycket mat på ett och samma ställe! Vi satt och åt i timmar kändes de som. Sedan rasade vi i sängs, trötta som få och klockan hann nog inte slå halv tio heller.


Dag 5.


Det första Ida säger när hon slår upp ögonen är "Åh. nu får vi testa en ny frukostbuffe!!" ja ni förstår kanske varför vi fungerar så bra tillsammans? M.a.t.v.r.a.k delux! Det var småtrist väder, regnet hängde i luften så vi bestämde oss för att åka in till Alanya efter frukosten för att kolla läget. Frukosten var UNDERBAAAR, helt otroligt verkligen. Skulle knäppt kort men man ville ju inte vara freak ut i fingertopparna så jag låter era fantasier leka själv. 


När vi satt där vid frukosten så ser jag hur våran servitör har ett riktigt gott öga för Ida så jag och en kille i gruppen börjar skämta om detta så han blir lite generad. Till slut börjar vi buda och sälja Ida mot 5 kameler. Vi skrattar alla när jag helt plötsligt säger "You can have her for 3 camels!" och en tjej säger "men DU ska ju inte pruta ned!". man är så inne i detta med att pruta ska jag säga er så jag kände för att pruta lite åt honom också, han var ganska kass på att förhandla nämligen.


Ida hade dessutom lyckats flörta in sig hos receptionisten så han gav sitt nummer och erbjöd att hämta oss i Alanya sen om vi ville. Samt berätta hur vi kom dit. Så satte vi oss på bussen, åkte via en jättestor marknad som vi kollade in för att fortsätta. Väl där gick vi sedan omkring, jag i hängselshorts och bikiniöverdel.. lite osmart kanske men de var varmt och jag hade hängslena uppe! Ändå fick vi fina erbjudanden "Special price for redheads!!" eller denna fick ju oss att vika oss av skratt, en kille tittar på mig, pekar och ropar "Heey, you look like a sexmaschin!" VA?! liksom. haha! Och nästa som vi gick förbi pekar och säger "I can make your day really good!" mja..

Vi var på jakt efter kebab, och vi fann kebab. MUMS! Underbar restaurang där de reagerar som alla andra när man är från sverige, ska genast prata lite svenska.


     


När vi äter säger Ida helt plötsligt "Jag tänker lite, att om du kanske knäpper ned hängselna så får vi maten gratis!" haha ah justja, för de var ju mig som snubben hade ett gott öga för? Icke ;) Det är min krulliga donna med sina blå ögon som alla dreglar över! Kebaben var gudomligt god alla fall, jisses. Vi satt och stönade när vi åt faktiskt!


Sedan kollade vi lite mer butiker innan vi satte oss på bussen tillbaka till hotellet. Där chillade vi lite på rummet, fortfarande halvkasst väder med regn i luften men ändå toppenvärme.


 


Ned för middagsbuffé och där blir vi uppvaktade av nästa servitör som svärmar runt vårat bord som en värpsjuk höna. Stackarn. Börja kalla mig vid något smeknamn vi inte alls förstod? Men vi hade skoj åt de alla fall, ponken prata om att han ville ta en promenad efter hans jobb men vi tackade artigt nej till detta. Efter maten gick vi upp för att ta oss ett par drinkar innan vi återigen stupade i sängs, trötta efter en lång dag och tröttbakis så att säga..


Min näsa snorade dessutom då jag tenderar dra på mig förkylning när jag har sömnbrist. Så Ida tipsar om att stoppa upp en tampong i näsan, för de brukar hon minsann göra ibland när de bara rinner och rinner. Sagt och gjort gjorde jag det, kommer tillbaka och möts av ett asflabb från Ida som kvider efter ett tag att hon inte orkar skratta mer.. *muttrar*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards