Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

90.

Av Isabella - 26 juni 2013 21:40

jaani, ni märker kanske att detta med bloggandet avtar mer och mer? jag har inte direkt något att skriva om känns det som. Dagarna avlöser varandra, vissa innehåller träning, vissa innehåller jobb, jobb jobb och träning, vissa är en hel drös med tågluffande osv.


Nå! Senaste inlägget var från 11e juni, det är alltså 15 dagar sedan...  snabb summering. Jag har återhämtat mig efter distansrekordet på 6 timmars, helgen efter sprang jag och Torill till Hjo, med Jessica på cykel som sällskap. Då skrapade vi ihop 32,5 km. Väl framme kände jag av i höften samma smärta som jag hade för något år sedan så då valde jag att vila från löpning några dagar samt boka tid hos en naprapat.

vad gjorde vi i Hjo av alla ställen tänker ni då? (h)Jo, vi hejade på finaste Ida som cyklade Vätternrundan den dagen, nöjt av vädret och alla glada människor. Kanondag i det stora hela förutom höften. Superfina Maria kom på besök måndag-tisdag också, underbart att träffa henne igen! Vi hade toktrevligt och sa att detta ska göras om!


Efter det har jag varit hos naprapaten två gånger, mannen där har viftat runt med mitt ben för att få höften i så avspännt läge som möjligt, han har armbågat mig på mycket ömma punkter i rumpmuskeln så jag ville sparka honom samt gett mig lite tips på hur jag kan göra för att få innersidan av låret att slappna av mer vilket tydligen är den stora orsaken till min smärta. Så jag lydde honom, vilade i massor, tågluffade till Bollnäs. Firade min kära far som fyllde 50 år, sprang 16 km med Sandra, tågluffade hem samt hann med att göra de där rörelserna en gång. När jag kom på återbesöket var min insida mycket bättre sa han. Jag hade skött mig! så där ligger man i bara underkläder med en liten handduk över sig och känner sig sjukt stolt över att kroppen minsann lyder order.

Så detta ska självklart fortsättas göras, för jag kan säga att det är inte jätteskönt när man känner hur han trycker in armbågen i rumpan och pressar. Jag ville mest skrika, sparka och springa därifrån.


Sedan klev jag ju på min arbetsvecka idag. Började lite lätt med ett 6.15-15.30 - ish pass. Därefter taggade vi till och körde cirkel. och gisses så vi körde! Efter första varvet trodde jag nästan jag skulle spy, så efter sista varvet och utpumpningen mådde jag lite illa och yrselig. Men vi fixat! Stationerna då (äru med Susanne?); Plankan på boll, sidohopp över låda, breda + smala armhävningar, flygplanet x 2, dips, magövning med stång, utfallshopp + upphopp, baklänges burpees, rodd, hopp över låda och sedan en slags idioten med grodhopp. Har jag missat någon nu? Sjukt jobbigt och jag var trött redan innan. Men efteråt var jag mest darrig i benen och endorfinfylld. Gillart!


Jag har dessutom börjat med 5:2 metoden som innebär två fastedagar i veckan med ca 500 kcal i intag. Det fungerar rätt bra, har bara hunnit med två dagar ännu. Imorgon är tredje dagen. Sedan på fredag tänkte jag testa benen lite och lördag tänkte jag försöka mig på ett tvåmilapass.


Sådär ja, då var väl ordningen återställd, som sagt. Jobb, träning och massa resande. That's my life.


Puss på er! ;>

 
 
Ingen bild

Susanne

30 juni 2013 20:35

Imponerad alla rätt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards